tirsdag den 8. november 2011

Valtra Traktor fra Lego

Jeg, som forhåbentligt alle andre, er stor fan er alt Lego og jeg tror det er en fascination der sent vil fortage sig. Specielt de special kreationer som kommer fra Lego som blandt andet deres byggemaskiner og landbrugsmaskiner er jeg glade for. Billederne her er tage mens jeg var på besøg hos en bekendt, hvis søn havde denne fine røde traktor med en lige så fin grøn tipvogn stående i sin vindueskarm. Der følger selvfølgelig ingen klistermærker med traktoren, hvilket jeg tror er grundet rettigheds spørgsmål mellem Lego og traktor producenten, men jeg vil skyde på at det er en Valtra traktor, af nyere model selvfølgelig. Mit valg af traktor falder på Massey Ferguson først og fremmest fordi traktoren er rød og dernæst på grund af den afrundede front. De tidligere Valtra traktorer havde en meget vandret motorhjelm og en næsten vinkelret snude. Men de seneste modeller er blevet mere afrundede i deres design, præcis som traktoren på billeder. Det sidste billede på siden viser en brugt Valtra T150 til salg som jeg mener er den model Lego har bygget efter, uden at være 100 % sikker.
Det er sjovt at se når Lego bliver brugt til andet en blot legetøj. Nørdhjemmesiden TraktorTech skriver blandt andet om hvordan en lego traktor skal forsøge at skabe udvikling indenfor landbruget og bevise hvor præcis sensorteknologien er kommet. Hvis dét er at forske indenfor landbruget skulle jeg gerne have taget et par års længere uddannelse, for at lege med Lego altså.

Rød Valtra Lego Traktor
Valtra Traktor fra Lego med tipvogn
 Valtra T150 til salg hos Flemming Refsgaards Traktorservice

Ingen kommentarer:

Send en kommentar